Studia I stopnia - dla kandydatów zagranicznych

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Design i zarządzanie projektami

Szczegóły
Kod 1102
Jednostka organizacyjna Wydział Zarządzania
Kierunek studiów Design i zarządzanie projektami
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Języki wykładowe polski
Rodzaj cykli dydaktycznych Semestr
Liczba cykli dydaktycznych 6
Adres komisji rekrutacyjnej Biuro rekrutacji:
Budynek Główny Politechniki Częstochowskiej
ul. Gen. J. H. Dabrowskiego 71, pokój 2c (parter), 42-201 Częstochowa
telefon: 34 3250 584, 34 3250 714
e-mail: rekrutacja@pcz.pl
Godziny otwarcia sekretariatu Dyżury komisji rekrutacyjnej https://pcz.pl/kandydat/rekrutacja/dyzury-zespolow-rekrutacyjnych-lato.
Adres WWW https://wz.pcz.pl/studia/studia-i-stopnia/design-i-zarzadzanie-projektami
Wymagany dokument
  • Matura
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.
Sylwetka absolwenta

Program kształcenia przewidziany dla kierunku Design i zarządzanie projektami przygotowuje absolwenta do zdobycia szerokiej wiedzy z zakresu zarządzania szczególnie zarządzania projektami, wdrażania nowych produktów i usług. Absolwent/ka kierunku Design i zarządzanie projektami, potrafi tworzyć oraz zarządzać zespołami projektowymi w sposób niestandardowy, działać proaktywnie i kreatywnie, kształtować nowe innowacyjne produkty i usługi – to menedżer kreujący przestrzeń biznesową w świecie ciągłych zmian. Jednocześnie wiedza z zakresu zarządzania projektami jest połączona z rozwojem wiedzy i kompetencji w zakresie designu, czyli umiejętności kreowania nowych produktów i usług, w tym opartych o sztuki wizualne, multimedia, ergonomię. Ponadto absolwent/ka potrafi analizować i oceniać uwarunkowania ekonomiczne, społeczne i środowiskowe współczesnego rynku, zna instrumenty finansowe funkcjonujące w obszarze działalności gospodarczej, w tym związanej z projektami tworzenia innowacyjnych mikroprzedsiębiorstw. Dysponuje i wykorzystuje wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii informacyjnych i multimedialnych oraz metod promocji i sprzedaży wyrobów i usług. Potrafi kreować projekty innowacyjnych rozwiązań, ocenić aplikacyjność ich zastosowania oraz wdrożyć i zoptymalizować najlepsze z nich. Jest również właściwie przygotowany/a do organizacji nowych projektów oraz pracy w zespołach kreatywnych i projektowych. Absolwent/ka w oparciu o interdyscyplinarną wiedzę zdobytą w czasie studiów posiada umiejętność formułowania celów strategicznych i strategii działania w kontekście kreowania i następnie wdrażania nowych projektów: produktów i usług. Jest przygotowana/y do pełnienia funkcji lidera w kreatywnych zespołach projektowych, ponadto dysponuje wiedzą z zakresu projektowania oraz zakładania i prowadzenia własnej innowacyjnej działalności gospodarczej. Wiedzę i umiejętności z powyższego zakresu zdobywa na zajęciach dydaktycznych takich jak np. Zarządzanie i Design thinking w biznesie, Zarządzanie projektami, Sztuki wizualne i nowe media, Zarządzanie e-biznesem, Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Projektowanie biznesplanów, Zarządzanie innowacyjnym biznesem. 

Zatrudnienie:

Absolwent/ka kierunku Design i zarządzanie projektami jest gotowy/a do poprowadzenia własnego projektu biznesowego opartego o kreatywne wdrożenie nowych produktów i usług oraz może znaleźć zatrudnienie w sektorze zarówno publicznym, jak i prywatnym, na przykład w:

  • przedsiębiorstwach wytwarzających i wdrażających nowe rozwiązania projektowe i innowacyjne zarówno produkcyjnych jak i usługowych;
  • firmach z branży multimediów i sztuk wizualnych, grafiki oraz promocji i reklamy;
  • firmach, jako specjalista w zakresie usług doradczych w zakresie projektów biznesowych, designu i kreatywności;
  • organizacjach zajmujących się doradztwem, organizacyjnym, gospodarczymi w zakresie projektowania i wdrażania nowych projektów i modeli biznesowych;
  • jednostkach naukowo-badawczych, firmach konsultingowych, firmach zajmujących się reklamą i projektowaniem;
  • organizacjach trzeciego sektora (NGO’s) zajmujących się projektami na przykład w zakresie innowacji społecznych.
Potencjalne stanowiska pracy, które może objąć absolwent/ka kierunku:
  • menedżer zarządzający zespołami projektowymi, menedżer projektów, menadżer ds. innowacji,
  • kreatywny przedsiębiorca, w tym w branży multimediów,
  • specjalista ds. rozwoju projektów i badań biznesowych,
  • menedżer/kierownik ds. badań marketingowych,
  • menedżer/kierownik ds. rozwoju nowych produktów/usług,
  • analityk projektów innowacyjnych,
  • projektant i design thinker,
  • specjalista ds. public relations.
Kontynuacja kształcenia

 – w przypadku studentów kończących I stopień możliwość podjęcia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia na kierunku Zarządzanie w języku polskim lub języku angielskim.


!!! UWAGA !!!

Możliwość zapisania się na kierunek dostępna jest dla kandydatów posiadających uzupełnione informacje o dokumencie w zakładce "Wykształcenie"  (dane dokumentu, uzyskane oceny, załączony skan dokumentu).

Informacje (dane dokumentu, uzyskane oceny, załączony skan dokumentu) o posiadanym dokumencie typu: Dyplom potwierdzający kwalifikację zawodową lub Dyplom zawodowy należy uzupełnić w zakładce "Wykształcenie" w części "Certyfikaty i inne dokumenty"

 

"NOWA MATURA" od 2005 roku

Wskaźnik rekrutacyjny uzyskany na podstawie wyników z egzaminu maturalnego z następująych przedmiotów:

- matematyka - część pisemna - poziom podstawowy i rozszerzony

- język polski - częśc pisemna - poziom podstawowy i rozszerzony

- język obcy nowożytny - część pisemna - poziom podstawowy i rozszerzony i dwujęzyczny

- dodatkowy przedmiot klasyfikacyjny - część pisemna - poziom podstawowy lub rozszerzony z podanych poniżej



 Przedmioty dodatkowe brane pod uwagę przy kwalifikacji na kierunek:

-     geografia

-     lub historia

-     lub wiedza o społeczeństwie

"STARA MATURA"

Dla kandydatów na studia z tzw. "starą maturą" wskaźnik rekrutacyjny, uzyskuje się z przeliczenia zgodnie z następującą zasadą (dla dwóch skal ocen):

Ocena   % punktów     Ocena   % punktów

       2       30                    3      50

       3       55                    4      75

       4       70                    5      100

       5       85

       cel    100

wybranych ocen ze świadectwa dojrzałości z przedmiotów:

- język polski

- język obcy nowożytny

- matematyka

- dodatkowy przedmiot klasyfikacyjny

 

Przedmioty dodatkowe brane pod uwagę przy kwalifikacji na kierunek:

-     geografia

-     lub historia

-     lub wiedza o społeczeństwie

 

"INTERNATIONAL BACCALAUREATE" - "MATURA MIĘDZYNARODOWA"

Dla kandydatów na studia z tzw. "maturą międzynarodową" wskaźnik rekrutacyjny, uzyskuje się z przeliczenia zgodnie z następującą zasadą:

Ocena               Liczba punktów - poziom podstawowy               Liczba punktów - poziom rozszerzony

Very poor (1)                                       0                                                                0

Poor (2)                                                0                                                                0

Mediocre (3)                                     30                                                               30

Satisfactory (4)                                 55                                                               55

Good (5)                                            70                                                               70

Very good (6)                                   85                                                                85

Excellent (7)                                     100                                                            100

wybranych ocen z przedmiotu:

- język polski

- język obcy nowożytny

- matematyka

- dodatkowy przedmiot klasyfikacyjny

 

Przedmioty dodatkowe brane pod uwagę przy kwalifikacji na kierunek:

-     geografia

-     lub historia

-     lub wiedza o społeczeństwie.